5 obiceiuri sanatoase conform Global Healthy Weight Registry

Cu totii cunoastem pe cate cineva care pare sa isi mentina o forma fizica de invidiat fara, aparent, niciun efort. Dar sunt mari sanse ca aceste persoane sa faca eforturi mult mai mari decat ne-am fi imaginat pentru a-si mentine un echilibru sanatos. Cei „subtiri de la natura” nu par a avea nevoie sa tina contul caloriilor sau sa respecte riguros o anumita dieta, dar impartasesc cateva obiceiuri sanatoase, care ii ajuta sa isi mentina o greutate constanta satisfacatoare.

Cercetatorii de la Universitatea Cornell au creat recent un registru online de sanatate globala pentru a identifica obiceiurile zilnice care ajuta oamenii sa isi mentina o greutate stabila si sanatoasa care sa nu fluctueze cu mai mult de 5 kilograme si care si-au gestionat greutatea pe cont propriu, fara ajutorul medicului nutritionist, dietetician sau alti profesionisti in domeniul sanatatii. Baza de date este inca in stadiu incipient, iar rezultatele sunt partinitoare din pricina faptului ca participantii la studiu se autoselecteaza. Cu toate acestea, rezultatele preliminare obtinute de la 147 de participanti arata ca acestia au in comun cateva obiceiuri sanatoase pe care absolut oricine le-ar putea urma:

Incepeti ziua cu un mic dejun satios

96% dintre participantii la studiu au mentionat ca iau cu regularitate micul dejun. In vreme ce studiile randomizate recente nu au fost concludente cu privire la o legatura intre mesele de dimineata si scaderea in greutate, datele pe baza de observatie sugereaza ca micul dejun luat la primele ore ale diminetii au un impact semnificativ atat asupra persoanelor care si-au mentinut o greutate corporala constanta, cat si pentru cei care au reusit sa slabeasca.

Inceperea zilei cu un obicei sanatos poate declansa la nivel mental o incurajare de a continua in aceeasi nota si restul zilei si ajuta la structurarea unui program de mese regulate.

Participantii la studiul Global Healthy Weight Registry au fost mai degraba inclinati spre a alege alimente satioase; 51% au listat legume si fructe  bogate in fibre, iar 31% au inclus ouale in meniul lor de dimineata.

Optati pentru alimente neprocesate chimic

La micul dejun, participantii au raportat  ca prefera sa consume o varietate de alimente bogate in nutrienti, precum si produse cu un continut scazut de calorii. 65% dintre respondenti consuma legume in fiecare zi, in special la cina, iar 35% dintre acestia preferau salatele. Pentru gustari, fructele si nucile erau cele ami populare alegeri. Alimentele procesate (biscuiti, prajituri si chipsuri) sunt bogate in calorii si, desi sunt usor de consumat, nu sunt o alternativa sanatoasa. Incercati sa le inlocuici cu seminte, cereale integrale, fructe, legume, migdale si nuci.

Faceti-va timp pentru activitate fizica

Nu este nevoie sa alergati la maraton sau sa va inscrieti la kickboxing pentru a incepe o activitate fizica, dar sportul practicat cu regularitate este o piesa-cheie in puzzle-ul unui stil de viata sanatos. 70% dintre participantii la studiul Global Healthy Weight Registry practica activitati sportive de trei ori pe saptamana, iar mai mult de jumatate dintre acestia fac miscare minumim 5 zile pe saptamana. Daca nu sunteti o persoana activa fizic, o plimbare de aproximativ 30 de minute pe zi este sufficient pentru a va mentine in forma si pentru a va intensifica activitatea fizica.

 Nu va abtineti, dar fiti in cunostinta de cauza

Aproape trei sferturi dintre cei care participa la acest studiu sustin ca nu au tinut regimuri alimentare, dar asta nu inseamna ca mananca orice, oricand, oricat, sau ca nu au deloc obiceiuri sanatoase.

In schimb, apeleaza la strategii non-restrictive de a-si controla obiceiurile alimentare. Un exemplu este monitorizarea programului de masa, atentia la senzatia de satietate si consumul fara excese de alimente. Aceasta ascultare a semnalelor interne este unul din cei mai importanti pasi in a reusi sa va mentineti o greutate corporala sanatoasa.

Incercati sa nu va grabiti atunci cand mancati si savurati-va mancarea in portii mici.

Fiti atenti la semnalele corpului:

Oboseala, demineralizarea, carentele de vitamine – toate acestea pot fi reglate printr-un stil de viata care sa contina cat mai multe obiceiuri sanatoase.

Daca, totusi, aveti nevoie de un plus de energie, incercati sa va imbunatatiti calitatea somnului in loc sa exagerati cu bauturile energizante si cafeaua. Daca medicul va spune ca aveti carente de vitamine si/sau minerale, luati la recomandarea lui un supliment alimentar care sa va repuna pe picioare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cumpara Acum