6 beneficii ale consumului fructelor de padure

0
fructe de padure

Daca v-ar oferi cineva o pastila care v-ar ajuta sa va simtiti satul, sa pierdeti in greutate si sa preveniti imbolnavirea, ati ezita sa o luati? Din fericire, nu trebuie sa cheltuiti bani grei pe medicamente pentru a obtine aceste beneficii! Este nevoie, in schimb, sa includeti in dieta o serie de fructe care sunt acum in plin sezon de coacere: fructe de padure.
Prin nivelul lor ridicat de fitochimicale, fructele de padure asigura organismului acei nutrienti naturali care ajuta la protejarea si regenerarea celulelor – dupa cum sustine dieteleticianul Nancy Copperman, MS, RD, CDN, director al initiativei de sanatate publica pentru Biroul de Sanatate Comunitara Nord Shore – Sistemul de Sanatate al evreilor din Long Island, Great Neck, NY.
Datele arata ca exista multiple motive pentru care afinele, murele, zmeura, fragii, macesele si capsunele nu trebuie excluse dintr-un regim alimentar sanatos. Vom exemplifica 6 dintre ele:

Consumul de fructe de padure ajuta la pastrarea unei mai bune acuitati a memoriei si la sanatatea generala a creierului

Potrivit unor studii publicate in Annals of Neurology USA, femeile care mananca aproximativ doua portii de capsuie sau o portie de afine pe saptamana au o predispozitie mult mai scazuta fata de bolile mintale in comparatie cu persoanele care evita aceste fructe. In cadrul studiului, cercetatorii au analizat date de la 16.010 femei de peste 70 de ani. Pacientii care isi facusera o rutina in a consuma fructe de padure aveau o intarziere in declinul cognitiv de aproximativ 2 ani si jumatate. Principala cauza a acestui efect este legat de o clasa de compusi numiti „autocianidine”, care fac parte din clasa flavonoidelor, explica coordonatorul studiului, dr. Elizabeth Devore, ScD, epidemiolog asociat la Brigham si Spitalul de Femei si profesor la Harvard Medical School din Boston :
„Acești compusi, gasiti aproape exclusiv in fructe de padure, sunt cunoscuti pentru capacitatea de a traversa bariera hemato-encefalica si de a se localiza in centrele de invatare si memorie din creier.”

 Fructele de padure pot fi consumate ca desert inclusiv de persoanele care sufera de diabet

Ca orice fruct, acestea sunt dulci, dar nu au acele zaharuri menite sa ii sperie pe suferinzii de diabet. Dr. Copperman este de parere ca pacientii care sunt afectati de diferite forme de diabet, nu trebuie sa se ingrijoreze daca poftesc din cand in cand la fructe de padure. In general, pentru o mai buna retentie a nutrientilor, este recomandat consumul de fructe intregi, nu sub forma de sucuri, care sunt mult mai concentrate in zaharuri si au mai putine fibre

Fructele de padure contribuie la imbunatatirea sanatatii inimii

Chiar si persoanele cu un istoric medical cu probleme cardiace se pot bucura de beneficiile consumului de legume si fructe, inclusiv fructe de padure. Un studiu publicat in PLoS Medicine a analizat regimurile alimentare a 27.000 de pacienti cu diferite probleme cardio-vasculare. Concluziile acestui studiu au fost uimitoare: pacientii cu un regim alimentar bazat pe fructe, legume si care includea fructele de padure in dieta au prezentat modificari celulare adaptative care au diminuat riscul genetic al genei 9p21, aflat in stransa legatura cu predispozitia pentru boli ale inimii.
Studiul intareste sfatul dat de dr. Copperman pacientilor sai:
“Consumati alimente cat mai colorate!” Pe langa afine, includeti fragii, murele, capsunele si alte fructe si legume cat se poate de colorate.

Fructele de padure ajuta la controlul greutatii

Datorita continutului de fibre si lichid, fructele de padure ne dau senzatia de satietate, spune dr. Copperman, iar aceasta este o parte importanta a gestionarii programului dumneavoastra de slabire. Creativitatea in bucatarie va va indemna sa experimentati cu fructe de padure retete precum sosurisi dressing-uri pentru salate, care vor inlocui cu usurinta ingredientele cu grasime si ulei.

Fructele de padure sunt un bun aliat in lupta impotriva cancerului

Afinele si zmeura pot duce intr-o zi la strategii mai eficiente de prevenire a cancerului. Cercetarile publicate in Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysis sugereaza ca flavonoidele si alti compusi gasiti in fructe de padure pot contribui la reducerea riscului de cancer de colon. Deoarece dietele de prevenire a cancerului, în general, subliniaza importanta pe care o au fructele si legumele, inclusiv fructele de padure, dr. Copperman sustine din nou teoria alimentatiei – curcubeu, cu ingrediente cat mai variate si colorate.

Fructele de padure combat infectiile tractului urinar

Consumul de macese este adesea asociat cu sanatatea tractului urinar, dar Copperman adauga si afinele pe lista adjuvantilor in combaterea problemelor de natura urinara. Deoarece este indicat sa consumati o varietate de alimente in loc sa le exagerati cu un singur tip, includeti atat afine, cat si macese merisoare in planul general de alimentatie. Desi se recomana in general sa se manance fructe intregi, cel putin in acest caz, sucul ar putea fi de asemenea utile.

Daca nu ati incercat pana acum, va recomandam o cura de minim 10 zile cu SUPER FRULLATO, un supliment alimentar din gama EVITAL Functional Food care pastreaza in totalitate nutrieniii si gustul celor 10 categorii de fructe din care provine. Printre acestea, SUPER FRULLATO contine Vitamina E provenita din cantitatea echivalenta a 1240 afine, Seleniu, din echivalentul a 492 mure si Magneziu, din cantitatea echivalenta a 31 căpșuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here