Ce alimente să consumăm în perioade de caniculă?

Temperaturile ridicate din ultimele zile ne dau bătăi de cap și ne scad pofta de mâncare. De fapt, cercetările arată faptul că zilele caniculare nu au nicio legătură cu pofta de mâncare, iar alimentele pe care le consumăm ar trebui să fie adaptate în funcție de temperaturile de afară. De multe ori ne confruntăm vara cu stări de oboseală pe care le punem pe seama caniculei. Însă, ar trebui să ne gândim și la faptul că o alimentație nesănătoasă, neechilibrată, ne afectează organismul în perioadele de caniculă și îi îngreunează funcționarea. Iată ce alimente să consumăm vara, în funcție de momentele zilei:

  1.  Ce alimente să consumăm vara la micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă din zi, motiv pentru care nu ar trebui sub nicio formă să o sărim, chiar dacă este caniculă afară. Se recomandă să avem un mic dejun destul de bogat în calorii (însă nu hipercaloric), pentru a furniza organismului nostru energia necesară pentru a face față caniculei. Spre exemplu, la micul dejun putem servi lapte degresat, brânză, ceai, miere sau fructe cât mai colorate și diverse. Nu se recomandă să servim la micul dejun în perioadele caniculare ouă prăjite, mezeluri sau băuturi acidulate dulci. Mai mult decât atât, nutriționiștii ne recomandă ca în timpul verii să bem cât mai puțină cafea pentru că aceasta ne poate deshidrata serios, mai ales dacă nu avem obiceiul de a consuma cantitatea zilnică necesară de apă.

  2.  Alimente ce pot fi consumate vara la prânz

Se recomandă să servim prânzul cam după 5-6 ore după micul dejun, iar acesta trebuie să conțină atât alimente de origine animală, cât și alimente de origine vegetală, în proporții echilibrate. Bineînțeles, vedeta la masa de prânz trebuie să fie salata cu cât mai multe legume verzi și proaspete. Nutriționiștii ne recomandă pe cât posibil să evităm sosurile grele și carnea de porc sau vită deoarece aceasta ne poate pica greu și ne poate determina tot felul de probleme digestive dar și stări de oboseală și moleșeală. În timpul prânzul poți consuma și câteva fructe care să îți asigure vitaminele și minealele necesare, cum ar fi bananele, kiwi, perele sau chiar pepenele care te va și hidrata în același timp (pepenele are în componența sa 90% apă).

  3.  Alimente potrivite vara la cină

În perioadele cu caniculă, cina trebuie luată cam cu 2-3 ore înainte de culcare. Dacă la prânz se recomandau atât alimente de origine animală, cât și alimente de origine vegetală, în cazul cinei lucrurile stau total diferit. Mai exact, este indicat să mâncăm seara cât mai multe legume pentru a ne putea bucura de un somn liniștit și de un tranzit intestinal corespunzător. Spre exemplu, la cină poți servi o salată de crudități sau chiar o salată de fructe (deși nu este chiar atât de indicat, având în vedere conținutul mare de zahăr din fructe care îți pot da multă energie și implicit, insomnii). Vara te poți bucura și de un pahar de vin demidulce înainte de culcare sau chiar de un pahar de bere. În zilele caniculare nu se recomandă sub nicio formă tăriile care îți pot afecta somnul, provocându-ți insomnii.

Nu în ultimul rând, nu uita de gustările din timpul zilei. Indiferent dacă mănânci câteva semințe sau nuci, un iaurt sau fructe, gustările nu ar trebui să îți lipsească din programul de mese, dacă vrei să ai cât mai multă energie. Să nu uităm nici de apă, care este extrem de importantă mai ales în sezonul cald. Acum, daca am aflat ce alimente să consumăm in perioadele caniculare, sa nu uitam ca o cura de detoxifiere ne intareste sistemul imunitar, oferindu-ne protectia de care organisum nostru are nevoie. Incearca astazi detoxase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cumpara Acum