Consumul de apa și canicula

Știai că organismul nostru este compus din 60% apă și că în lipsa apei el nu poate funcționa corespunzător? Probabil ai mai auzit spunându-se că poți trăi fără hrană câteva săptămâni, dar fără apă ai fi mort în câteva zile. Vara însă, pierdem mult mai mult apă pentru că transpirăm mai mult, motiv pentru care trebuie să ne hidratăm mai intens. Scăderea cu un procent a cantității de apă din organism duce la apariția senzației de sete în timp ce scăderea cu 10 procente duce la deshidratare. In acest context, putem spune că este necesar ca apa și canicula să fie corelate in asa fel incât organismul nostru să nu aibă de suferit.

În perioadele de caniculă este important să avem în permanență o sticlă de apă cu noi și să bem apă cel puțin o dată pe oră, chiar dacă nu ne este chiar atât de sete. Un alt lucru important de menționat este faptul că orice lichid pe care îl consumăm atunci când este caniculă ne potolește setea, dar nu ne și hidratează organismul. Mai mult, în anumite cazuri, anumite lichide cum ar fi cafeaua ne pot deshidrata. Din categoria alimentelor care ne hidratează organismul fac parte ceaiurile, supele, sucurile naturale și fructele și legumele.

Când trebuie să consumăm apa?

După cum spuneam, în perioadele de caniculă este important să bem cât mai multă apă. Dar la fel de importantă ca și cantitatea de apă este perioada de timp în care o bem. Mai exact, se recomandă să consumăm apa treptat, pe parcursul întregii zile pentru a ne menține organismul hidratat. Un alt lucru important este să nu aștepți acea senzație de sete pentru a bea apă. În majoritatea cazurilor, senzația de sete apare după ce organismul a pierdut o cantitate importantă de apă și este în pragul deshidratării. Există persoane care uită să bea apă și atunci când își aduc aminte, beau foarte multă apă deodată și în acest fel își suprasolicită rinichii.

O persoană care nu transpiră abundent în perioadele cu caniculă are nevoie de minim 8 pahare de apă, consumul de apă fiind de 1 pahar/oră, pentru a preveni deshidratarea.

Cum recunoaștem deshidratarea?

Sezonul în care ne confruntăm cel mai des cu episoadele de deshidratare este vara, atunci când canicula își face simțită prezența. Chiar dacă de obicei consumăm suficientă apă, tot suntem predispuși deshidratărilor pentru că de cele mai multe ori nu luăm în calcul pierderile de apă apărute în acest sezon, în urma transpirației sau a exercițiilor fizice mai intense. Tocmai de aceea, se recomandă ca vara consumul de apă să fie mult mai mare. Dacă până acum consumai 2 litri de apă pe zi, încearcă să mărești această cantitate la 2.5 – 3 litri și vei vedea că te vei simți mult mai bine.

Deshidratarea are loc în mai multe etape. În prima etapă, cea mai ușoară, te confrunți cu setea de apă. În aceste momente este extrem de important să îi dai organismului cantitatea de apă necesară pentru a se rehidrata. Dacă ignori acest simptome, în curând vor apărea și celelalte simptome ale deshidratării: amețeli, senzația de greață sau vărsături. Deshidratarea poate să apară și ca urmare a expunerii excesive la soare și a insolației.

Dacă totuși consideri că nu poți să bei cantitatea necesară zilnică de apă, poți opta pentru pliculețele de săruri minerale de rehidratare sau la alimentele bogate în apă. În acest sens, poți mânca fără nicio problemă pepene roșu (conținut 93-95% apă), pepene galben (conținut mare de apă de 90% și de betacaroten care te protejează și împotriva razelor UV), piersici sau pere (conținut de apă de 85%), varză, castraveți și roșii (fiecare cu un conținut de apă de aproximativ 90%-95%).

Citește șiConsumul de sucuri naturale și apă, în relație cu expunerea la ultraviolete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cumpara Acum