Consumul de apă și protecția UV

0
Consumul de apă și protecția UV

Te-ai gândit vreodată că există vreo legătură între consumul de apă și protecția UV? Știm deja că hidratarea intensă a organismului ne asigură un ten catifelat și fără riduri, însă, studiile au arătat că un consum optim de apă poate proteja pielea împotriva razelor ultraviolete.

Specialiștii susțin că apa acționează la nivelul pielii ca o adevărată cremă protectoare. Mai exact, cu cât bem mai multă apă, cu atât pielea noastră va fi mai hidratată și va face față cu succes razelor solare. De partea cealaltă, dacă nu bem suficientă apă, apare deshidratarea și odată cu ea uscarea pielii. Atunci când pielea este uscată, ea poate fi mult mai repede afectată de razele soarelui și de multe ori ne putem confrunta cu arsuri solare. Mai mult decât atât, cercetările au arătat că un consum de apă optim duce la îmbunătățirea fluxului sanguin la nivelul pielii. Trebuie să menționăm faptul că o circulație sanguină bună la nivelul pielii acționează ca un adevărat scut împotriva razelor ultraviolete. Să nu mai vorbim de faptul că în lipsa unui consum optim de apă, pielea își pierde elasticitatea. Lipsa elasticității pielii și acțiunea razelor ultraviolete pot duce la îmbătrânirea prematură a pielii.

Cum corelam consumul de apă și protecția UV?

Dacă vrem să mergem în concediu la mare și să obținem un bronz frumos, pe lângă creme cu protecție UV, trebuie să avem în permanență în geantă o sticlă cu apă. Specialiștii susțin că secretul unui bronz perfect este hidratarea intensă. Dacă consumăm suficientă apă, celulele de la nivelul pielii se umplu de apă și mențin în acest fel bronzul o perioadă mult mai îndelungată de timp.

Ca să ai o piele frumoasă, care să facă față razelor UV, trebuie să consumi minim 8 pahare de apă pe zi, adică un pahar de apă pe oră. Cât poate fi de greu să bei 250 de ml de apă pe oră? Ca să nu uiți să bei apă, poți să îți setezi o alarmă la telefon care să te anunțe să bei apă în fiecare oră sau poți amplasa un pahar cu apă lângă tine și vei vedea că involuntar te vei întinde mereu după acel pahar cu apă. Desigur, luând în considerare și faptul că în sezonul cald transpirăm mai mult, deci pierdem mai multă apă, ar fi indicat să mărim treptat consumul de apă și să ajungem la 10-12 pahare de apă consumate pe zi, dacă avem o greutate normală. Dacă avem câteva kilograme în plus, lucrurile se schimbă iar consumul zilnic de apă trebuie să fie mai mare.

Însă, nu doar consumul de apă și protecția UV adecvată ne-ar ajuta, ci și fructele și legumele cu un conținut ridicat de apă și betacaroten. Spe exemplu, afinele, coacăzele, strugurii negri, smochinele, dovleacul, ardeiul gras, varza sau spanacul sunt alimente bogate în apă dar și în betacaroten. Consumul acestor alimente pe perioada verii împreună cu un consum adecvat de apă îți va asigura un nivel de protecție împotriva razelor UV echivalent cu cel oferit de cremele de protecție SPF 10 sau 20. Dacă tot veni vorba de creme de protecție, este important să menționăm faptul că acestea nu trebuie să lipsească din geanta ta atunci când mergi la mare sau la piscină. Un consum ridicat de apă și o hidratare intensă îți va asigura o protecție UV minimă, dar care este însă insuficientă în cazul expunerii excesive la razele ultraviolete. Din acest motiv este indicat să optezi și pentru o cremă cu protecție solară care să te ferească de arsurile solare și să te ajute să ai o piele bronzată și strălucitoare.

 

Citeste si: Consumul de apa și canicula.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here