Ce spun cercetatorii de la Harvard despre suplimentele de vitamine sau minerale

0
suplimente alimentare

Fie ca ne place sa recunoastem sau nu, dieta romaneasca  lasa  mult de dorit dn pricina aportului dezechilibrat de alimente, care ne priveaza de suficiente substante nutritve esentiale. Cele mai comune cazuri de carente ale pacientilor care calca pragul medicilor de familie sunt de calciu, potasiu, magneziu si vitaminele A, C si D. Nu este de mirare ca mai mult de jumatate dintre noi aleg sa foloseasca suplimente alimentare. Si nu este nimic rau sau rusinos in asta. Multi dintre noi iau suplimente nu doar pentru a compensa ceea ce lipseste, ci si pentru ca speram sa ne oferim un stimulent pentru sanatate – un „paravan de protectie” pentru a preveni boala.

Intenetul abunda de stiri incurajatoare si studii despre suplimente alimentare. O serie de cercetari stintifice au indicat vitamina D ca un posibil factor de aparare impotriva unei lungi liste de boli, printre care cancerul, diabetul sau depresia. Omega-3 este considerat un aliat imporiva afectiunilor cardiovasclare, iar antioxdantii precum vitaminele C, E si beta-carotenul au fost adesea asociati ca  adjuvanti de incredere in ameliorarea sindromului Alzheimer.

Obtinerea nutrientilor direct dintr-o pastila pare sa fie un lucru usor, dar nu toate splimentele indeplinesc standardele de calitate cerute de legislatia in vigoare.

Reversul medaliei  „Oamenii care iau suplimente alimentare tind sa fie mai constienti de propria lor sanatate, sa faca mai mult sport, sa manance sanatos si sa adopte o serie de alte obiceiuri pentru un stil de viata sanatos, dar toti acesti factori sunt greu de controlat in metodele de studiu statistic „, spune Dr. JoAnn Manson, seful de medicina preventiva la Brigham si Womens Hospital, profesor de medicina la Harvard Medical School, si investigator principal al unui studiu randomizat, cunoscut sub numele de VITAL. Multe dintre aceste studii de suplimente au fost observationale – nu au testat un supliment special impotriva unui placebo (pastila inactiva) intr-un cadru controlat. Rezultatele studiilor controlate, randomizate, mai riguroase, nu au adus aceleasi vesti bune. Un lucru este sigur: Avem nevoie de o varietate de nutrienti in fiecare zi pentru a ramane sanatosi, inclusiv calciu si vitamina D pentru a ne proteja oasele, acidul folic pentru a produce si mentine celule noi si vitamina A pentru a pastra un sistem imunitar si o vedere buna.

Care este doza zilnica necesara din cei mai comuni nutrienti?

In tabelul de mai jos veti gasi valorile recomandate pentru aportul zilnic al celor mai importanti nutrienti:

Nutrient Doza zilnica recomandata Nu depasiti
Calciu 1,000–1,200 mg 2,000 mg
Acid folic 400 mcg 1,000 mcg
Fier 8 mg 45 mg
Vitamina A 700 mcg RAE* 3,000 mcg RAE (
Echivalentul activitatii retinolului)
Vitamina B 6 1.5 mg 100 mg
Vitamina B 12 2.4 mcg Nu exista o limita stabilita
Vitamina C 75 mg 2,000 mg

 

Citeste si: Legatura dintre poluare si calitatea somnului

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here