Fresh de portocale – calorii, beneficii si pericole. Cu ce il inlocuim?

Fresh de portocale – “partea plina a paharului”

Ai facut exces de dulciuri si alimente grase.

Ai pierdut cateva nopti distrandu-te sau lucrand si nu mai stii exact cand ai trecut ultima oara pe la sala.

Ai nevoie de un (re)fresh de portocale. E bun tare, simti cum te energizeaza si esti impacata ca ai bifat ceva benefic pentru sanatatea ta astazi.

Este adevarat: sucul de portocale fresh este deosebit de bogat in vitamina C (o portie de fresh de portocale acopera necesarul de vitamina C al organismului), vitamina A, tiamina (vitamin B1), potasiu, cupru, magneziu si are aproximativ 50 calorii/100g.

Intareste sistemul imunitar, este anticancerigen (datorita continutui mare de vitamin C si hesperidina, un antioxidant care contribuie la incetinirea dezvoltarii tumorilor), are puternice proprietati detoxifiante (o portie de fresh de portocale iti furnizeaza 50% din necesarul zilnic de vitamina A) si imbunatateste circulatia sangelui (vitamina B9 contribuie la cresterea numarului de celule rosii si la oxigenarea organismului).

Fresh-ul de portocale, iti da un boost de energie si este mult mai usor de consumat decat fructul in sine.

Numai beneficii. Oare…?

Fresh de portocale –  partea mai putin… placuta

In primul rand, fresh-ul de portocale este extrem de sarac in fibre si foarte bogat in fructoza. Conform Shape.com, o cana de fresh de portocale contine 0.7g de fibre, in timp ce aceeasi cantitate de fruct contine 4.3g.

fresh de portocale

De avut in vedere este si faptul ca, pana si sucul fresh de fructe, are un indice glicemic mare: poate contine pana la 5 lingurite de zahar/ pahar, adica 2/3 din cantitatea de zahar dintr-o cutie de suc din comert, ceea ce afecteaza metabolismul si nivelul glicemiei. Excesul de fresh de portocale afecteaza stomacul, fiind acid, si poate aduce complicatii persoanelor diabetic sau cu o predispozitie de diabet.

Daca inlocuiesti o jumatate de pahar de suc de portocale cu fructul in sine, iata ce obtii:

  • “economisesti” cel putin 50 calorii;
  • castigi 3g de fibre;
  • senzatia de satietate se va instala mult mai repede datorita continutului de fibre din fruct, iar digestia se va ameliora.

Cum bem fresh de portocale in mod sanatos?

Pentru a te asigura ca fresh-ul de portocale iti aduce numai beneficii, iata cum il poti consuma:

  • maxim ½ pahar de fresh dimineata;
  • un pahar cu o parte fresh de portocale si 4 parti apa.

Exista surse mai bune de vitamina C decat fresh-ul de portocale?

Da. Si nu fructe, ci legume. Spre exemplu, o cana de broccoli inseamna 100mg de vitamin C, iar o cana de ardei gras rosu – 190mg de vitamin C. In plus, aceste legume contin cantitati foarte mari de fibre si foarte putine zaharuri.

Cum altfel pot include mai multa vitamina C in dieta mea?

Daca iti este greu sa reduci cantitatea de fresh de portocale sau sucuri de fructe, in general, poti include in dieta ta un aliment functional similar din punct de vedere al gustului si modalitatii de consum: SUPER ORANGE.

Un singur plic de SUPER ORANGE:

  • contine 1000mg de Vitamina C;
  • nu are adaos de zahar, alergeni sau gluten;
  • este imbogatit cu Zinc si TR3chinacea (un mix de 3 specii de Echinacea);
  • are efect imunomodelator prin continutul mare de vitamina C din sursa naturala, zinc si cele 3 soiuri de echinaceea.

Astfel, o cura de minim 3 zile de SUPER ORANGE (1 plic/zi) are un puternic efect benefic asupra sistemului imunitar, te ajuta sa iti pastrezi silueta si  iti ofera o portie de gust delicios si energie! Si este foarte simplu de preparat: se dizolva intr-un pahar cu apa.

In concluzie, fresh-ul de portocale este sanatos cat timp este consumat in cantitati mici – maxim ½ pahar, dimineata. Nu trebuie sa inlocuiasca si nu poate concura, din punct de vedere al beneficiilor, cu fructele proaspete. Pentru cei care isi doresc un boost de imunitate, fara risc de crestere in greutate, si gust natural de portocala pot consum SUPER ORANGE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cumpara Acum