E bine sa mananci fructe seara? Ce FRUCTE sa alegi pentru a nu iti dauna greutatii corporale

0
De ce ar trebui sa mananci fructe seara

Sunt sigur ca si tie ti s-a intamplat sa mananci fructe seara. Poate ai auzit ca nu este un obicei sanatos. Iata defapt care este adevarul:

Eterna intrebare: e bine sa mananci fructe seara?

Masa de seara inseamna interdictii daca iti doresti sa slabesti. Dar, din pacate, pentru multi dintre noi este masa principala din cauza programului incarcat de peste zi. Totusi, e bine sa mananci fructe seara sau iti strica dieta?

Raspunsul este foarte simplu: DA. Daca nu urmezi o dieta stricta, bazata pe combinatii de macronutrienti (proteine, carbohidrati, grasimi), este foarte bine sa consumi fructe seara.

Iata de ce:

  • Fructele (si legumele) sunt alimentele cele mai sarace in grasimi, cu un continut caloric foarte mic, extrem de bogate in vitamine si minerale.

Fructele cele mai sarace in grasimi sunt marul, portocala si pepenele. Acestea au si un continut foarte mare de apa, care mentin senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga, prevenind astfel nevoia de gustari tarzii.

Chiar si fructele cu un continut crescut de grasimi – avocado, masline, cocos – sunt benefice seara, intrucat grasimile continute sunt mononesaturate, adica, sanatoase.

Aceste tipuri de grasimi reduc nivelul colesterolului rau – LDL – regland tensiunea arteriala si protejand sanatatea cardiovasculara. Totusi, excesul nu este recomandat.

  • Fructele au un continut mare de fibre solubile, care regleaza nivelul colesterolului si glicemia.

Atunci cand consumam fibre, digestia incetineste, iar senzatia de satietate se prelungeste. Mai mult, datorita continutului de fructoza, fructele taie pofta de dulce si ne tin departe de gustarile bogate in zaharuri, seara.

Atentie, insa: alege fructe cu indice glicemic mic, pentru a evita fluctuatiile bruste ale nivelului de zahar in sange si nevoia compulsiva de a consuma zahar.

Aceasta nevoie poate fi responsabila de trezirile frecvente din somn si nevoia de a lua o gustare in cursul noptii.

Fructele cu cel mai mic indice glicemic (IG), perfecte pentru a fi consumate seara, sunt:

  • Ciresele (IG: 31)
  • Merele (IG: 38)
  • Perele (IG: 38)
  • Piersicile (IG:42)
  • Portocalele (IG: 44)
  • Kiwi (IG: 49)

TOP FRUCTE PENTRU MASA DE SEARA:

Fructe cu indice glicemic mic si continut mare de fibre:

  1. Cirese (IG: 31)
  2. Mar (IG: 38)
  3. Para (IG: 38)

Fructe cu cel mai mic continut de grasimi:

  1. Portocala (0.1g grasimi/100g)
  2. Mar (0.2g grasimi/100g)
  3. Pepene (0.2g grasimi/100g)

Fructe ideale pentru somn odihnitor:

  1. Kiwi (contine serotonina si acid folic)
  2. Cirese (contin melatonina)
  3. Banane (contin potasiu si magneziu)
  • Unele fructe cresc calitatea somnului.

Un alt motiv pentru care e bine sa mananci fructe seara: ai un somn mai odihnitor si, in consecinta, te bucuri de mai multa energie si de o piele mai frumoasa dimineata!

Iata ce fructe trebuie sa alegi pentru odihna:

  • Kiwi: pe langa continutul mare de vitamina C si E, antioxidanti si carotenoide, kiwi contine si un hormon foarte important pentru somn – serotonina.

Ti-am pregatit un articol despre Smoothie

Serotonina se afla in stransa legatura cu miscarea rapida a ochilor (REM), acea faza a somnului in care se produc cele mai intense vise..

Nivelul scazut al miscarii rapide a ochilor cauzeaza insomnia, iar kiwi consumat seara contribuie la instalarea somnului REM.

Pe deasupra, kiwi este bogat si in acid folic, o alta vitamina importanta pentru inlaturarea insomniei.

  • Ciresele: ciresele sunt bogate in melatonina, hormon natural responsabil pentru instalarea somnului. Consumul de cirese este extrem de benefic si daca faci miscare multa, intrucat ajuta recuperarea musculara si imbunatateste tonusul fizic.
  • Bananele: excelente surse de magneziu si potasiu, bananele contribuie la relaxarea musculara, la instalarea mai rapida a somnului si la trezirea mai usoara.

Totodata, bananele contin triptofan, unul dintre cei 8 aminoacizi esentiali, pe care organismul nu il sintetizeaza in mod natural si trebuie procurat din alimentatie.

Fiind precursor al seratoninei si melatoninei si instaland calmul emotional, triptofanul te ajuta sa adormi rapid si sa te odihnesti.

Stiu ce gandesti: cum sa mananci banana seara, dat fiind continutul caloric ridicat al acestora versus alte fructe (o banana medie = ap. 105 calorii)?

Simplu: continutul caloric al fructelor consumate seara nu conteaza, daca in cursul zilei consumul total de calorii este in termenii care nu duc la cresterea in greutate.

E bine sa mananci fructe seara. De ce continutul caloric nu conteaza?

Mit: mancatul seara ingrasa. Nu faptul ca mananci seara te va ingrasa, ci aportul caloric total din cursul unei zile, indiferent de momentul zilei.

Cheia pentru a slabi este sa mentii o balanta negativa calorica: adica sa arzi mai multe calorii decat consumi.

De aceea, daca intreaga zi nu ai facut excese alimentare si nu ai depasit necesarul caloric (intre 1600 si 2400 calorii/zi in functie de sex, varsta si stil de viata), poti consuma linistita o banana seara!

Singura atentionare legata de consumul de fructe seara este legata de eventuale probleme digestive. Daca suferi de boala Crohn sau de sindromul colonului iritabil sau de afectare gastrica consumul fructelor inainte de culcare poate provoca arsuri sau reflux gastro-esofagian.

Daca iti doresti o gustare foarte sanatoasa si cu un continut caloric foarte mic, care contine vitaminele si mineralele din 10 categorii de fructe, noi iti recomandam SUPER FRULATTO.

SUPER FRULATTO este primul aliment functional destinat in intregime asigurarii necesarului zilnic de vitamin, minerale si antioxidanti. Nu contine adaos de zahar, alergeni sau oragnisme modificate genetic si se prepara cu orice tip de lapte – de soia, migdale sau orez sau lapte animal

Este foarte satios si extrem de gustos, 100% natural si gata intr-o clipita!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here