Cum asiguri necesarul de vitamina C dimineata, la pranz si seara?

0
necesarul de vitamina C

Care este necesarul de vitamina C si cum il obtinem?

Necesarul de vitamina C este inca dezbatut de marile organizatii din domeniul sanatatii, iar o cantitate exacta este greu de stabilit. Totusi, e bine sa stim ca organismul adult are nevoie in fiecare zi de o cantitate de vitaminaC intre 60mg si maxim 2000mg.

O “supradoza” de vitaminaC este putin probabila intrucat aceasta vitamina este solubila in apa, iar organismul elimina automat, prin urina, orice surplus. Insa, un deficit de vitaminaC poate fi vizibil al nivelul pielii, al danturii, al parului sau al musculaturii.

VitaminaC este esentiala pentru sinteza colagenului si, prin urmare, pentru sanatatea si frumusetea pielii si a parului, pentru buna functionare a circulatiei si a sistemului osos, pentru echilibrul sistemului nervos si pentru mentinerea greutatii.

Cum asiguram insa, la fiecare masa, necesarul de vitaminaC?

Citeste si Vitamine pentru piele pentru a afla ce vitamine sunt necesare pielii tale si cum actioneaza acestea.

Necesarul de vitamina C – alimente si cantitatea aproximativa de vitaminaC

  • Dimineata: capsuni, papaya, ananas, citrice sau kiwi

Capsunile sunt minunate la micul dejun, fie ca atare, fie in smoothie-uri sau salate. O cana de capsuni proaspete inseamna aproximativ 97mg de vitaminaC, acoperind astfel necesarul, si 3g de fibre, atat de importante pentru o digestie optima!

Poti consuma dimineata si alte fructe precum papaya (187mg de vitamina C/fruct), ananas (78mg vitamina C/cana), kiwi (84mg vitamina C/fruct) sau citrice (36mg vitamina C/portocala).

  • Pranz: rosii, rosii uscate, broccoli, varza rosie

O salata sanatoasa este minunata alaturi de o sursa de protein de calitate (peste, carne slaba, nuci, lactate). Adauga rosii proaspete (28mg vitaminaC/rosie) sau uscate (112mg vitaminaC/cana), broccoli (80mg vitaminaC/cana) sau varza rosie (50mg vitaminaC/cana) si vei obtine un pranz satios, extraordinar de bogat in vitamine, minerale si fibre care iti va da acel boost de energie atat de necesar la jumatatea zilei!

  • Cina: conopida, ardei gras, patrunjel, rozmarin, fructe de padure

O cina usoara este cheia nu doar pentru silueta, ci si pentru odihna. De aceea, este bine sa consumam seara alimente care ne ajuta sa dormim linistit si sa ne relaxam, cum ar fi nucile, somonul, soia, linte sau spanac si sa evitam cu orice pret preparatele cu continut ridicat de grasimi sau picante.

Alimentele enumerate mai sus sunt deja bogate in vitaminaC, dar este si mai bine sa le combinam cu conopida (50mg vitaminaC/cana), patrunjel (5mg vitaminaC/lingurita!), ardei gras (190mg vitamina C/cana) sau rozmarin uscat (2mg vitamina C/lingurita).

Pofta de desert? Opteaza pentru o cana de mure (30mg vitamina C) sau afine (10mg vitaminaC/100g).

Pofta buna!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here