Care este necesarul zilnic de legume si fructe pentru copii, pe varste?

Legume si fructe pentru copii – de ce sunt atat de importante?

Stim cu totii: o dieta bogata in fructe si legume este perfecta la orice varsta. Dar de ce in perioada de dezvoltare este obligatoriu sa respectam portiile recomandate de fructe si legume?

Iata ce inseamna un aport optim de legume si fructe pentru copii in fiecare zi:

  • Energie: fructele si legumele asigura energie prelungita. Zaharul, pe de alta parte, determina un impuls de energie intens dar de scurta durata, urmat de moleseala si apatie. Acesta este motivul pentru care consumul de dulciuri creeaza dependenta. Imediat ce nivelul de energie scade, organismul simte nevoia de o noua portie de zahar. Astfel intram intr-un cerc vicios dificil de rupt la maturitate.
  • Risc redus de obezitate si diabet: obezitatea in randul copiilor este o problema din ce in ce mai raspandita. Unele studii coreleaza contactul prelungit cu device-uri (tablete, televizoare, telefoane) cu un aport crescut de junk food si sucuri cu continut crescut de zahar.

Legumele si fructele, desi au o valoare nutritionala foarte mare, sunt sarace in calorii si sodiu si bogate in fibre.  Acestea ajuta la dezvoltarea armonioasa, prevenirea problemelor digestive cum ar fi constipatia, reglarea nivelului de colesterol si intarirea imunitatii.

Consumul optim de fructe si legume este strans corelat cu mentinerea unui indice de masa corporala potrivit varstei. Explicatia este simpla: fiind foarte satioase, legumele si fructele pentru copii le scad acestora apetitul pentru dulciuri, sau alte mancaruri nesanatoase.

  • Risc redus de boli cardiovasculare la maturitate: desi riscul afectiunilor cardiace nu reprezinta o preocupare la varsta copilariei, este important sa stii ca aportul optim de fructe si legume la varste fragede inseamna sanatate si la varsta adulta si formarea unui obicei de a manca sanatos care se va mentine la maturitate.
  • Performanta crescuta la scoala: fructele si legumele au o importanta majora in dezvoltarea cerebrala. De asemenea, pot avea un rol de baza in asigurarea energiei pe durata intregii zile si in cresterea capacitatii de concentrare. O dieta bogata in fructe si legume este strans corelata de o performanta academica superioara, in timp ce un aport mare de zahar si grasimi conduce la oboseala, apatie, agitatie.
  • Exista legume cu rata de absorbtie mai mare a calciului decat lactatele. Spanacul, broccoli, fasolea verde sau varza chinezeasca sunt foarte bogate in calciu si esentiale pentru dezvoltarea si intarirea sistemului osos al copiilor.

Care este necesarul de legume si fructe pentru copii?

  • 2 – 3 ani: o cana de legume si una de fructe/zi;
  • 4 – 8 ani: o cana ½ de legume si o cana ½ de fructe/zi;
  • 9 – 13 ani: o cana ½ de fructe si 2 cani de legume/zi;
  • 14 – 18 ani:5 – 2 cani de fructe si 2.5 – 3 cani de legume/zi.

Cum acoperi necesarul de legume si fructe pentru copii?

Nu inlocui fructele pentru copii cu sucuri de fructe sau batoane!

Aceasta este o greseala frecventa a parintilor grijulii. Desi bogate in vitamine si minerale, astfel de produse aparent inofensive pentru cei mici au un mare deficit: de fibre. Fiind bogate in fructoza, zahar adaugat si cu o cantitate infima de fibre, ele conduc la depunerea grasimii si absorbtia mai lenta a nutrientilor.

De asemenea, unele produse pot contine, dincolo de adaosul semnificativ de zahar, alergeni, gluten sau organisme modificate genetic.

O alta conceptie gresita este cea conform careia fructele si legumele congelate au o cantitate mai mica de nutrienti decat cele proaspete. Procesul de preparare termica scade aportul de vitamine si minerale din legume si fructe, congelarea nu. Asadar, intr-o perioada in care vegetalele proaspete nu sunt disponibile in cantitati mari, poti apela la cele congelate. In orice caz incearca sa alegi produse fara conservanti.

Si totusi, cu ce suplimentezi aportul de vitamine si minerale intr- o zi in care dieta in fructe si legume nu a fost suficienta?

Noi iti recomandam SUPER FRULATTO.

SUPER FRULATTO este un aliment functional, adica un produs aflat la granita dintre suplimente alimentare si alimente, fara adaos de zahar sau gluten, fara organisme modificate genetic si fara alergeni, care contine vitaminele si mineralele din 10 categorii de fructe si in plus cu adaos de prebiotice

Iata, mai exact, ce se gaseste intr-un plic de SUPER FRULATTO, care reproduce cu fidelitate gustul unui smoothie si poate fi preparat cu orice tip de lapte (de vaca sau de soia, migdale, orez):

  • cantitatea de Vitamina B12 egala cu cea din 5 rodii si de Magneziu egala cu cea din 31 capsuni
  • cantitatea de Vitamina C egala cu cea dintr-o portocala si de Zinc egala cu cea din 13 mango
  • cantitatea de Vitamina E egala cu cea din 1240 afine si de Seleniu egala cu cea din 429 mure
  • cantitatea de Vitamina E egala cu cea din 19 mere si de Cupru egala cu cea din 274 banane

TOATE ACESTEA, intr-un singur pahar.

In plus, SUPER FRULATTO inlocuieste cu suces un desert dulce fiind ideal pentru copii cu varsta de peste 9 ani. Este un desert sanatos la orice varsta

Il gasesti in reteaua de farmacii Sensiblu.

 

Citeste si: Smoothie: vitamine, minerale, fibre… sanatate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cumpara Acum