1. Blog
  2. Super imunitate
  3. Produse
    1. Poluarea mediului influenteaza calitatea somnului - Evital Functional Food

      Legatura dintre poluare si calitatea somnului

      Poluarea aerului va poate afecta somnul, spun cercetatorii Universitatii Washingon, potrivit unui studiu prezentat recent la intalnirea anuala American Thoracic Society.

      „Studiile efectuate pentru stabilirea calitatii aerului si cea a vietii oamenilor au aratat ca poluarea aerului afecteaza sanatatea inimii, respiratia si functiile pulmonare, insa destul de multe dovezi arata si ca poluarea are o directa legatura cu perturbarea ciclurilor de somn” , a spus coordonatorul acestor studii, dr. Martha Billings, profesor asistent de medicina la Universitatea din Washington.

      Poluarea atmosferica a fost principala cauza de deces in cazul a 5,5 milioane de persoane la nivel mondial

      Billings este de parere ca, dat fiind faptul ca poluarea aerului provoaca iritatii ale cailor respiratorii superioare, imflamatii si congestie, exista mari sanse ca aceasta sa fie una din cauzele pentru care sistemul nervos central si zonele creierului care controleaza respiratia si somnul sa fie afectate la persoanele care traiesc in centre de aglomeratie urbana, cu un grad ridicat de poluare a aerului.

      Studiul a fost derulat pe un esantion de mai mult de 1800 de persoane cu o medie de varsta de  68 de ani, in sase orase din S.U.A. Cercetatorii care au luat parte la acest studiu voiau sa stabileasca daca exista o legatura clara intre calitatea somnului participantilor la studiu si cei mai comuni doi poluanti atmosferici (particulele fine si gazul de esapament – NO2). Polarea aerului, asadar, a devenit o cauza ingrijoratoare care contribuie la imbonavirea populatei.

      Persoanele expuse la cele mai ridicate niveluri de NO2 de-a lungul a cinci ani au fost cu aproape 60%  mai multe sanse de a avea o eficienta scazuta a somnului decat cele cu cea mai mica expunere la NO2.

      Cei cu cea mai  mare expunere la poluarea cu particule fine au avut o probabilitate de aproape 50% mai  mare de a avea o eficienta scazuta a somnului.

      „Desi noile descoperiri indica posibilitatea ca nivelurile obisnuite de poluare a aerului sa nu afecteze  numai functiile inimii si ale plamanilor, ci si calitatea somnului , nu exista date suficiente care sa  lege definitiv o conexiune cauza-efect  intre poluarea aerului si tulburarea somnului. „, a spus Billings intr-un comunicat al societatii.

      Studiile prezentate la intalniri stintifice sunt, de obicei, considerate preliminare pana cand sunt publicate intr-un jurnal  medical  revizuit.

      Efectele unui somn insuficient sau de proasta caltate

      Efectele pe termen lung ale deprivarii somnului sunt reale. Atat abilitaile mentale, cat si sanataea fizica sunt puse in pericol. Stimulentii precum bauturile energizante sau cafeina nu sunt suficienti pentru a depasi  nevoia profunda de somn a corpului. Privarea cronica de somn poate interfera cu toate organele corpului, cauzand complicati precum slairea sistemului imuitar, probleme cadiovasculare, probleme respiratrii, cresterea in greutate si numeroase alte efecte nedorite. Printre probemele mentale cauzate de prea putin somn, amintim depresia, cresterea iritablitatii, anxietatea si riscul de a dezvolta comportamente de ordin maniacal.

       Ce ne recomanda specialistii

      Somnul este o componenta entiala pentru regenerarea organsmului. Desigur, nu putem cu totii sa locuim in varf de munte, departe de locuri de munca si mijloace de transport, dar putem sa ne imbunatatim calitatea somnului prin cateva activitati la indemana tuturor. Iata cateva sfaturi simple pe care ni le dau specialistii pentru a avea un somn odihnitor, atat de necesar organismului:

      • Inainte de culcare, blocati sursele de lumina – asta prespune sa nu adormiti cu draperiile trase, cu televizorul pornit (ideal ar fi sa nu aveti televizorul in camera in care dormiti), sau cu led-uri si lumini aprinse;
      • Cititi – in loc sa verificati retelele sociale pe internet, incercati sa inlocuiti acest obicei cu cititul;
      • Faceti miscare in fiecare zi – 30 de minute pe zi de exercitii fizce imbunatatesc nu numai calitatea somnului, ci starea generala de sanatate a organismului;
      • Nu consumati alimente grele inante de culcare – regula de baza este sa nu consumati deloc alimente cu pana la 3 ore inainte sa dormiti;
      • Creati-va si respectati un program de somn – evitati somnul de dupa-amiaza si incercati sa aveti 7-8 ore de somn neintrerupt pe timpul noptii;
      • Periodic, faceti cure de remineralizare si revitaminizare a organisului – creierul uman este singurul organ care nu doarme niciodata, procesand in continuu informatii si performand activiati vitale supravietuirii organismului. Din acest motiv, este si cel mai mare consumator de resurse din corp. Curele periodice de remineralizare si vitaminizare ajuta la a conferi acea energie creierului dumneavoastra, care va distribui cu mai mare usurinta resursele necesare fiecarui organ. Intr-o cura de remineralizare, insa, este important sa optati pentru suplimente naturale care au un echilibru optim intre mineralele pe care le contin. Intrebati-va medicul sau farmacistul despre modul cel mai eficient de a lua aceste suplimente si urmati-i recomandarea.

      Lasă un răspuns

      Adresa ta de email nu va fi publicată.