Stresul psihic ingrasa si creste retentia de apa. Ce putem face?

0
stresul psihic
stresul psihic

Stresul psihic se vede pe cantar. De ce?

“Ucigasul tacut”. Asa este supranumit stresul psihic.

De ce?

  • Stresul psihic cauzeaza cresterea tensiunii arteriale, batai anormale ale inimii si poate scadea fertilitatea (mai precis, conform WebMD, 30% dintre cazurile de infertilitate sunt provocate de stres).
  • Poate conduce la pierderea parului (nu la albire, contrar credintei populare), poate provoca acnee si foarte important poate contribui la depunerea grasimii in zona abdominala.

Insa poate cel mai evident si rapid efect al stresului este cresterea in greutate, cauzata nu doar de dezechilibre alimentare in perioade stresante, ci si de retenta de apa.

Ce se intampla, mai exact, in organismul nostru atunci cand este afectat de stres?

Atunci cand creierul sesizeaza un pericol, declanseaza eliberarea de hormoni – adrenalina, corticoliberina si cortisol – pentru a spori atentia si instinctul de aparare.

Pe termen scurt, adrenalina scade senzatia de foame deoarece circulatia scade la nivelul organelor interne pentru a creste la nivelul muschilor si a te pregati de o reactive fizica prompta.

Insa, odata ce efectul adrenalinei incepe sa scada si senzatia de pericol iminent se diminueaza, intra in actiune cortizolul, cunoscut si ca “hormul de stres”.

Cortizolul actioneaza rapid si simplu: transmite creierului nevoia de a reface depozitul de hrana. Si apare pofta pentru alimente bogate in grasimi si zahar.

Aceste alimente, care au si  un continut crescut de sodiu, conduc rapid la retentia de apa in tesuturi, sau edem. Si la cresterea in greutate, chiar si pana la 5kg.

Gandeste-te doar la faptul ca 30g de chipsuri pot insemna si 500mg de sodiu, in conditiile in care aportul total de sodiu/zi nu trebuie sa depaseasca 2300mg. Iar sarea, ca si zaharul, se gaseste in aproate TOATE alimentele din comert.

Aportul de sodiu prin alimentatie trebuie sa fie cuprins intre 1500 si 2400mg pe zi.

Stresul psihic si valorile de sodiu din produsele dieteticde

Valori aproximative de Sodiu din alimente dietetice

Dressing salata – o lingura

400mg sodiu

Branza cottage – o cana

1000mg Sodiu

Supa crema de legume – o portie

1000mg Sodiu

Fulgi de porumb – o portie

300 mg Sodiu

 

Cu alte cuvinte, de multe ori, incercand sa-ti pastrezi silueta, nu reusesti din cauza cantitatii mari de sodiu din alimentele dietetice. Acestea blocheaza apa in organism, iar dieta ta pare a nu da rezultate.

Cum combatem stresul psihic prin alimentatie

Secretul impotriva stresului psihic este o dieta bazata pe alimente integrale, bogate in nutrienti – nuci, seminte, fructe si legume proaspete, iaurt integral – dar si mesele regulate care regleaza nivelul de cortizol si glicemia.

 

stresul psihic si mesale regulate

Mesele regulate regleaza nivelul de cortizol si glicemia -> scade pofta de gustari nesanatoase -> se reduce retentia de apa -> ai o silueta mai supla!

Fructele si legumele proaspete regleaza nivelul de sodiu prin aportul de potasiu si diminueaza astfel retentia de apa.

Important:  evita, cu orice pret, alimentele procesate, bogate in sodiu si alcolul. Sarea trebuie inlocuita cu ierburi aromatice. Bea multa apa!

Un secret extrem de eficient impotriva retentiei de apa este EVITAL SUPER ANANAS care ajuta la eliminarea excesului de apa din tesuturi si in plus contine bromelaina, o enzima digestiva extrasa din planta de ananas, care ajuta la digestive, accelereaza arderea grasimilor si combate balonarea.

Din acest motiv, ananasul si alimentele functionale pe baza de extract de ananas sunt mai mult decat benefice pentru combaterea cresterii in greutate si a retentiei de apa, in special in perioadele solicitante psihic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here